Drawing challenge No 2 – Spår av

Dag 3 “Spår av…”

För att inte göra det så lätt för mig valde jag att fotografera min hunds fotspår i snön. Sen ritade i fotsteget i Adobe ideas, konverterade fotavtrycks ritningen till en pensel i Procreate. För att göra den prickig fick jag först måla ett prickigt lager och sedan sudda konturerna.
Denna gången ville jag göra något mer grafiskt och valde därför att inte “rita”. Utan att bygga penslar som jag kunde använda för att få fram bilden.

20130204-093808.jpg

Övriga deltagare:
Anna
Tiina
Flora
Emelie
Jens
Marie

Och naturligtvis Maja som håller i denna omgångens teman.

//Ami

4 thoughts on “Drawing challenge No 2 – Spår av

Leave a Reply

