#blogg100, dag 6 – Om det här med bloggande varje dag.

Attvarje dag hitta något att blogga om och finna inspiration. Samtidigt som dagarna är fyllda med studier, städning, strykning, utgång med hunden, hinna träffa familj och vänner och vara allmänt social. Idag blev en sån där dag som gått utan ett enda ämnet att skriva om kommit i tanken.
Men eftersom jag gett mig på att inte låta en enda dag gå förbi utan ett litet om än obetydligt inlägg görs. För mig är det nämligen inte tanken på om jag får en massa kommentarer och hejar rop som motiverar utan snarare att jag inte ska falla för att jag gör det imorgon istället känslan.
Dessutom så är det därför jag utmanar mig för att i slutändan på dagen så vänder jag mig hit till bloggen och ger djävlar anamma mig på att avsluta en sak och därmed väcka en dåsande glädje över att skriva, skapa, lämna ett avtryck av mig. Sen om ingen läser detta avtryck eller ens bryr sig så har det i alla fall gett mig en stunds reflektion. Innan sömnen tar över.

Varför har du gått med i denna utmaning? Vad är ditt motiv?

//Ami

2 thoughts on “#blogg100, dag 6 – Om det här med bloggande varje dag.

  1. Jag gick med för att verkligen se om jag kan skriva under deadline så lång tid.
    Är skall tilläggas ensamstående i skogen med jobb och dagis i stan så allt tar lixom en himla tid.. Men ja, det Skall gå.. Det Skall! 🙂

    • Det här med att få ihop vardagspusslet och samtidigt ha tid med sådant man tycker är kul, spännande och intressant. Är väldigt svårt.
      Håller tummarna vi båda lyckas. Men även om vi faller på mållinjen. Tycker i alla fall jag att det är guld värt att ha försökt och gjort mitt bästa.

Leave a Reply

