#blogg100, dag 5 – En vecka fylld med matlagning och familjestunder.

20130127-234516.jpg

Denna veckan har jag mest varit gräsänka vilket gjort att jag suttit uppe länge på kvällarna/nätterna och pluggat. Min hjärna verkar fungera allra bäst efter 22 på kvällen.
Märkligt hur olika vi är som människor när det kommer till vilken tid på dygnet vi trivs bäst.

En annan sak jag fått göra pga gräsänke fenomenet är att laga mat. Jag är bortskämd på ett sätt med att Mr B ser matlagning som en avslappning efter stressig dag på jobb. Men nackdelens att jag sällan äter mina favorit rätter så som får-i-kål (i detta fall lamm) eller kålpudding, makrill låda, eller andra sådana goda rätter. Så därför gör jag den typen av mat så fort köket endast är mitt för en dag eller en vecka.

Jag har också fått tid att umgås med min mams och mysa med henne. Vilket man behöver ibland även om man är vuxen. Och umgås med min “schwester” och Divad (hennes son) han fick chansen att visa upp sin skola och lite snickeri. Sånt är kul speciellt när man har övrig familj på andra sidan Atlanten.

Helgen har spenderats med flocken i en lite Kokon för vi har behövt det mer än något annat.

Märkligt hur snabbt en vecka går.

Vad för mat tycker du väldigt mycket om?

Hoppas veckan börjar bra!
//Ami

3 thoughts on “#blogg100, dag 5 – En vecka fylld med matlagning och familjestunder.

  1. Får-i-kål är fantastiskt! 🙂 Har du ätit Pinnekjött? Gudagott!
    Eller norska fiskbullar? 🙂
    Ha en fin natt och lycka till med pluggandet!

    • Nä, pinnekjött har jag aldrig ätit. Men är alltid intresserad av nya goda recept.

      Om du har ett bra recept så får du så gärna dela med dig.

      Kul du tittade in på bloggen.
      Hoppas veckan som kommer blir kanon för dig.

      //Ami

      • Oj! Recept. Nej, tyvärr. Har en moster som brukar laga det 🙂 Google is you´r best friend 🙂 Rekomenderar dock en norsk sajt då det är en typisk norsk maträtt 🙂
        Ha en fin vecka du med!
        //Hondjuret

Leave a Reply

