#blogg100, Dag 2 – En tillvaro att trivas

Jag har ett för mig privilegie som inte är alla förunnat. Kanske inte allas önskemål ens men för mig känns det som en bonus. Min flock och jag har en mindre skånsk stad fem minuter bort. Men ändå så är vi omringade av åkrar med hästar, kor och får. Dessutom så har vi väldigt nära till skogen då den bara ligger 10 minuters gångväg från huset och där finns det små insjöar att plaska i på sommaren och åka skridskor på vintern.
Och vackra dagar som idag när solen skiner och jag tar mig tid att gå ut och njuta även om jag inte är över förtjust i just kylan. Då känner jag mig privilegierad och lycklig för att jag inte har storstadsbruset utanför dörren.

Hur bor du och känns det som att du hittat hem och trivs?

//Ami

20130124-221506.jpg

20130124-221519.jpg

20130124-221553.jpg

2 thoughts on “#blogg100, Dag 2 – En tillvaro att trivas

  1. Mottot i min kommun är “Bo på landet mitt i stan” och det stämmer. Bor i Partille som ligger ungefär 1 mil från Gbg centrum. Jag bor med åkrar och kossor 10 minuter bort åt ena hållet och storstadens puls 10 minuter bort åt andra hållet.
    Passar mig perfekt. Stortrivs här. Bott här sen jag föddes och kommer förmodligen aldrig lämna heller 🙂

    • Låter lika bra som jag har det. Även om jag bor nära en mindre stad och Göteborg är en härlig stad jag gärna besöker.
      Kul du svarade på frågan. Spännande att höra hur andra bor och om de trivs.

Leave a Reply

