#blogg100 Dag 1 – Tankar kring studier

Har tänkt att vara med på Fredrik Wass utmaning att skriva minst ett blogginlägg per dag i 100 dagar. Du kan få mer information här

Dag 1

Just nu är livet mer kaos än vanligt. Även om jag ofta har många järn i elden. Så är nu slutspurten av mina Komvux studier, där jag pluggar 250% för att bli klar så fort som möjligt. Läser in på 1 1/2 år hela gymnasiet. Puh!
Inte alltid bra när studieregler ändras och som jag fick erfara så gällde inte mina gamla gymnasiebetyg utan behövde läsa om allt.
Nu, ser jag äntligen slutet på en tuff, kaotisk och själsligen uttömmande period i livet. Och om allt går som det ska är jag klar siste februari och kan pusta ut. Sen bär det av till nya studier i höst. Men troligen inte alls lika tufft som nu då jag pluggar på vanlig takt och något som jag tycker om. Frågan är bara inom vilket grafiskt arbete ja ska utbilda mig. Det är ju där jag trivs och kan bäst.

När man börjar om från början så här mitt i livet betyder det ju så mycket mer vilka val man gör. Då det kanske är dem man ska arbeta med resten av livet.

Vad har Du gjort för drastiska ändringar i ditt liv?

//Ami

2 thoughts on “#blogg100 Dag 1 – Tankar kring studier

  1. Sjukt imponerande hur du jobbar på så hårt och beundransvärt också att göra en sådan ändring mitt i allt : )

    Jag har föresten tittat runt lite på grafisk formgivning osv och vad det finns för utbud på den typen av utbildningar i Skåne, för min syster, hon är mycket för layout och jag tror verkligen hon har ett bra öga för det där. Vet du vart man börjar, om vi pratar utbildning, om hon vill jobba på tidningar t.ex med layout och formgivning? Eller har du några tips bara sådär om den “världen”.

    • Är hon endast intresserad av Skånska utbildningar? En som jag personligen tittat lystet på är På Brobygrafiska i Sunne, Värmland.
      Sedan är ju Berghs i Stockholm oerhört välrenommerat. Köpenhamn vet jag har ett stort utbud med grafiska utbildningar. Där finns en del utkeshögskoleutbildningar som är värda att titta på. Säg till henne att kolla under yh.se Kristianstad har också en högskoleutbildning inom det grafiska.
      Hoppas hon hittar något riktigt bra.
      Vem vet kanske vi pluggar ihop. 😉
      Kram
      Ami

Leave a Reply

